2014. november 1., szombat

Mézes-sütőtökös muffin SAD 27-re


Menetel a Süss!Alkoss!Díszíts! (SAD) játék rendületlenül, a stafétabot most Csigabige konyhájában landolt. Témája igen aktuális a közeledő tél szempontjából, hiszen a didergős hidegben nincs is jobb és immunerősítőbb egy kanálka méznél - mindenhez. :-) Tehát:

- témában kellett alkotni.

Tombol a sütőtök szezon is éppen, így mindenképpen sült tökkel képzeltem el valami mézes süteményt. A kis muffinok remekül díszíthetők és lánykáim is imádják őket, így e mellett voksoltam.

Díszítésként fondant-ból méhecskéket és a Halloween-ra való tekintettel tökfejeket gyártottam. Így már nem is tudom hány legyet is ütöttem egy csapásra... :-DD

Küldöm a virtuális darabokat Csiga, köszi a játékot!

Hozzávalók: (20db muffinhoz)
25dkg sült sütőtök
15dkg liszt
10dkg méz
5dkg mazsola
2tojás
10dkg vaj
Fél narancs reszelt héja és leve 
1 kávéskanál sütőpor
2 kávéskanál mézeskalács fűszer

Hab:
1dl habtejszín
2evőkanál tej
1evőkanál méz
4g zselatin 4dkg vízben oldva

Az idei töklámpásunk malommal... :-)
A tésztához a puha vajat a tojásokkal habosra kevertem. Hozzáadtam a villával összetört sütőtököt, narancshéjat-és egy evőkanél levet, mézet. Ekkor mehet bele a mazsola, liszt, sütőpor és fűszer. Szilikon muffin-formába osztottam a tésztát és 180 fokon 20 perc alatt készre sütöttem. Még forrón megkentem a maradék narancslével.
A zselatint a vízben feloldottam, a tejet a mézzel elkevertem, a tejszínt kemény habbá vertem. A megduzzadt zselatint meglangyosítottam és óvatosan összevegyítettem a habbal és a mézes tejjel. Ezzel dekoráltam a minitorták tetejét.




9 megjegyzés:

Vanilin írta...

Nagyon klassz a töklámpásod! :) A muffinok is biztos finomak, sütőtök, méz, hmmmm :)

Éva írta...

Nagyon jól néznek ki a muffinok finom lehet ! A méhecskéid cukik!

tejszínhab írta...

Jaj, de édesek azok a méhecskék! Mindegyik olyan cuki kis falatnak néz ki :D

teller-cake írta...

Vanilin: köszi! :-)))
Éva: fincsik is voltak, örülök, hogy tetszik. :)

Csigabige írta...

Mesések lettek a muffinjaid! Tetszenek a méhek és a tökök is! Nagyon cukik! Köszönöm, hogy játszottál velem! :)

Luca írta...

Ez is nagyon szuper lett! A tök lámpás meg isteni. Tegnap én is faragtam, nem is olyan egyszerű mintát faragni bele....

Muskátli Büfé írta...

Nagyon helyesek lettek a méhecskék és a tököcskék!

Györgyi írta...

Mondtam már, hogy nagyon ügyes vagy??? :) Nagyon helyesek :)

teller-cake írta...

Tejszínhab: <3 <3 <3
Csigabige: én köszönöm a játékot!
Luca: igazat adok, sokkal könnyebbnek tűnik ez a tökfaragás, mint valójában...de olyan jó móka!! :-)
Muskátli: köszönöm! :-))
Janka: mondtad már.../pirulás/...de mindig annyira jól esik, köszönöm!! :-)