2023. augusztus 31., csütörtök

Rolád válogatás


Közös családi köszöntésre készült ez a válogatás: 3 születés-és egy névnap alkalmából. Nővérem kívánsága az volt, hogy többféle sütit szeretne kóstolgatni, ezért döntöttem a válogatás mellett. Először többféle, azonos nagyságú, kocka-tortát akartam csinálni, de aztán az augusztusi meleg és a praktikum legyőzött: legyen egyszerűbb forma - rolád.


Pontos receptet most nem hozok, mert csak úgy érzésre készültek a dolgok, körülbelül így:

1. Sütöttem 4 db piskótaroládot 20 tojásból - 2 rolád esetében kakaóport is tettem a tésztába - , hagytam kihűlni. 

2. A csokis krémje a kedvenc csokitortám krémje volt.

3. Puncsoshoz a mélyhűtőben gyűjtött piskótaszéleket gyúrtam össze kakaóval. lekvárral, rummal.

4. Citromoshoz 1,5 dkg vaníliás pudingport 6 dkg cukorral 0,5 l facsart citromlével és 1 dl tejjel sűrűre főztem. Fél citrom héját belereszeltem. 1,5 dl habbá vert növényi habba vegyítettem.

5. Kókuszoshoz 1,5 dkg kókuszos pudingport 6 dkg cukorral és 1,5 dl tejjel sűrűre főztem. 5 dkg kókuszreszeléket belekevertem. 1,5 dl habbá vert növényi habba vegyítettem.

Jól bírták a roládok a szállítást és nagy sikert arattak! :-)



4 megjegyzés:

Ági írta...

Hű, nagyon ügyes vagy, biztos sok munka volt vele, de megérte!

Katalin írta...

El is hiszem, hogy nagy sikert arattak a roládjaid 😊! Egyik finomabb lehetett mint a másik, de jó sokat is dolgozhatták velük.
Az összes ünnepeltnek gratulálok, Isten éltesse őket jó egészségben!

Éva írta...

Csodásak , nagyon finomak lehettek! Nem is tudom én melyiket választanám, pedig most szívesen megtenném😊 Jól jött az ötlet, mert most rövidesen nálunk is unoka születésnap/ neki gyümölcstorta minden évben. Idősebb lányomnak pedig a névnapja ezen gondolkodom még hogy mit süssek?

Ani írta...

Nagyon jól néznek ki. Milyen ügyes vagy már megint!